
Marketing
Opleiding Maak een succesvolle marketingcampagne
Reclame is een krachtig instrument om de aandacht van (potentiële) klanten te trekken, hun attitudes ten opzichte van een merk of bedrijf te beïnvloeden en verkoop te stimuleren.
Tijdens deze opleiding bespreken we diverse reclametechnieken, zoals het gebruik van emotie om een sterke emotionele band met een product of merk op te bouwen, het creeëren van schaarste of urgentie, storytelling, influencers, vergelijkende reclame en zoveel meer. Je zal leren hoe je een juiste mix van reclametechnieken kan samenstellen, afgestemd op de juiste doelgroep, het product, merkidentiteit en andere factoren. Deze effectieve reclamemix zal zorgen voor een succesvolle marketingcampagne.
Tot slot zullen we ook even stilstaan bij de valkuilen bij het maken van reclame. Het niet goed afstemmen of het formuleren van een te complexe reclameboodschap aan je doelgoep, kan leiden tot een gebrek aan interesse, relevantie, onduidelijkheid of verwarring. Ook het targetten van een verkeerde doelgroep of een onjuiste positionering kan leiden tot een gebrek aan respons en impact. Tijdens de opleiding worden er nog meer valkuilen besproken en krijg je tips om dit te vermijden.
Overtuigd? Of geeft dit zin naar meer? Bij nxtpro bieden we ook een traject aan die je in 5 dagen klaarstoomt tot een echte marketingexpert! Bekijk hier onze 5-daagse basisopleiding marketing.
Vragen?
Heb je nog vragen of wens je graag wat meer info over deze opleiding?
Registreer je dan voorde infosessie in september:
Infosessie: 14 september ’23 (19u – 20u)
Programma
- Bespreking van diverse reclametechnieken
- in te spelen op het gevoel van (potentiële) klante
- hun attitudes tegenover een merk of bedrijf te veranderen
- meer omzet halen uit trouwe klanten, ...
- Valkuilen bij het maken van reclame
Voor wie
- Marketeers
- Salesmedewerkers
- Productmanagers
- Brand manager
- Ondernemers