Duaal leren
Over Syntra Midden-Vlaanderen
Inschrijven & betalen
Contact & praktische informatie
Lessen & studiehulp
Examens, diploma’s & getuigschriften
Wat zijn de toelatingsvoorwaarden om een opleiding bij Syntra te kunnen volgen?
Met uitzondering van de duale opleidingen, moet je om een opleiding bij ons te volgen minimum 18 jaar zijn of 18 jaar worden in het jaar dat de opleiding van start gaat.
Voor bepaalde opleidingen zijn er nog aanvullende voorwaarden (bv. met betrekking tot voorkennis). Deze worden telkens op de opleidingspagina vermeld op de website, onder het blokje ‘Voor wie/toelatingsvoorwaarden’.
Hoe goed moet mijn Nederlands zijn om een opleiding te kunnen volgen?
Onze lessen worden uitsluitend in het Nederlands aangeboden. Om goed te kunnen volgen, moet je minstens module 2.4 beheersen.
Twijfel je over jouw niveau? Je kan bij ons terecht voor een vrijblijvende en gratis taaltest. Neem contact op met onze leercoach om deze test in te plannen via leercoach@syntra-mvl.be.
Hoe kan ik me inschrijven voor een opleiding bij Syntra?
Op de opleidingspagina van jouw favoriete opleiding vind je de knop ‘Nu inschrijven’. Klik op de klop en laat je gegevens na via het inschrijvingsformulier. Van zodra je het formulier hebt ingediend, ontvangen onze medewerkers jouw inschrijving. Nadat ze jouw inschrijving en gegevens gecontroleerd en goedgekeurd hebben, ontvang je een bevestiging via e-mail.
Is de knop ‘Nu inschrijven’ niet zichtbaar op de opleidingspagina? Dan staat de opleiding op korte termijn niet ingepland. Je kan wel jouw gegevens nalaten, zodat we jou op de hoogte kunnen houden wanneer de opleiding van start gaat. Dit kan via de knop ‘Hou me op de hoogte'.
Hoelang duurt een opleiding bij Syntra?
Afhankelijk van de formule die je als cursist kiest, kan de duur en intensiteit van de opleiding variëren. Er zijn kortlopende opleidingen van één of meerdere dagen, maar er zijn ook opleidingen waarover je meerdere jaren doet. Bovendien wordt er ook een onderscheid gemaakt tussen deeltijdse en voltijdse opleidingen. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Je kan de duurtijd van een opleiding raadplegen via de opleidingspagina, onder het blokje ‘Programma’.
Hoe kom ik te weten welke opleiding het best bij me past?
Wil je je graag inschrijven voor een opleiding uit ons opleidingsaanbod, maar weet je niet goed welke opleiding of opleidingsformule bij jou past? Aarzel niet om contact op te nemen met ons klantencentrum.
Op onze eventpagina kan je op de hoogte blijven van online en offline infomomenten, waarvoor je je kan inschrijven.
Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?
Via deze link kan je onze bijzondere annuleringsvoorwaarden raadplegen. Bevestig steeds je annulatie schriftelijk door een mail te sturen naar je persoonlijke trajectbegeleider. Je vindt zijn/haar contactgegevens in MijnSyntra.
Moet ik me opnieuw inschrijven voor het vervolgjaar van mijn opleiding?
Volg je een opleiding die 2 jaar of langer duurt? Als je geslaagd bent voor het eerste jaar, ontvang je via jouw trajectbegeleider een link om je in te schrijven voor het vervolgjaar. Je wordt dus niet automatisch ingeschreven voor alle jaren van jouw opleiding.
De opleiding waarvoor ik me wil inschrijven is volzet, wat moet ik doen?
Is je favoriete opleiding volzet? Dan zal je onderaan de opleidingspagina de knop ‘Wachtlijst’ OF de knop ‘Hou me op de hoogte’ kunnen zien:
als er een wachtlijst voorzien is, kan je via de knop ‘Wachtlijst’ je gegevens nalaten zodat we jou op de hoogte kunnen brengen, mocht er een plaats vrijkomen;
als er geen wachtlijst is, kan je via de knop ‘Hou me op de hoogte' je gegevens achterlaten. Van zodra de nieuwe startdata bekend zijn, word je hierover geïnformeerd.
Hoe gebeurt de betaling/facturatie van een opleiding?
Enkele dagen na je inschrijving ontvang je een inschrijvingsbevestiging met betaalverzoek via e-mail. Vervolgens heb je 7 dagen de tijd om de betaling via overschrijving in orde brengen.
Heb je bij jouw inschrijving een factuur aangevraagd? Dan ontvang je deze via een aparte e-mail, enkele dagen nadat je je hebt ingeschreven. Facturen dien je te betalen binnen de vervaltermijn.
Waar kan ik mijn facturen raadplegen?
Je kan jouw facturen terugvinden in MijnSyntra.
Kan ik een afbetalingsplan voor een opleiding krijgen?
Een afbetalingsplan behoort niet standaard tot de mogelijkheden. Uiteraard is er wel ruimte om dit te bespreken. Neem hiervoor contact op met je persoonlijke trajectbegeleider. Je vindt zijn/haar contactgegevens in MijnSyntra.
Heb je geen trajectbegeleider? Dan kan je terecht bij de onthaalmedewerkers van ons klantencentrum. Zij zullen jou informeren en/of doorverwijzen naar de juiste persoon.